Počet zobrazení stránky

sobota 26. července 2014

Český Štemberk



V létě se snažíme navštívit s příbuznými, setkání na která není přes rok čas.
A jezdit se o prázdninách nemusí jen po dálnici. ... je čas putování po zapadlých krajích. ... po silnicích, na které se třeba už nikdy v životĕ nepodíváme.... silnice po vesnicich.... mezi polemi, loukami a kopci....kolem samot.....
Od Příbrami se do východních Čech jezdí po dálnici. .... přes Prahu..... ale dá se jet i přímo.... je to blíž.... a trvá to mnohem déle .. :-)
Tak jsme se dostali až k Českému Štemberku. Nádherný hrad, měl jsem na něj vzpomínky z dětství, tehdy byl ještě státní. ....
Průvodkyně byla paní - odvážuji se tipovat ctyřicátnice - a bravurně zvládala brekot a někdy až řev několika děti. Nakonec pochválila  rodiče jak děti zvládali.... - Velká pochvala!!
Na hradě je poznat, že je obydlen, že je to domov. A co vic. .. s výjimkou fašismu a komunismu... patří 800 let jednomu rodu, neměnil majitele. Při vstupu do hradní knihovny nás zaujalo, že kromě mnoha historických knih byly v knihovně i knihy ze současnosti, co máme i doma..... dozvěděli jsme se, že starý pan hrabě, majitel, když nemůže v noci spát, jde si do knihovny číst.... jedno okno hradu pak svítí do noci......
Pokud se budete toukat okolím Sázavy. .... tento hrad určitě nevynechejte.


6 komentářů:

  1. Tam som bola, je tam krásne. Ale iba zvonku sme sa pozerali. Muž nie je veľmi na prehliadky, že si ich ešte užijeme s deťmi. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás na prohlídky nejsou moc děti. ... ale tahle byla po delší době, tak se líbila

      Vymazat
  2. Jé, to jsi mi připomněl dětství, kdy jsem na Českém Šternberku byla s rodiči... Měla bych se tam jet znovu podívat, díky za připomínku. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, já tam taky kdysi byl s rodiči...

      Vymazat
  3. Krásné to tam je .... ještě jsem tam nebyla, ráda jsem koukla:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Budeme rádi za každý Váš komentář