podzim 2020 mezi lesy

je to skoro měsíc, co jsem tu naposled sdílel povídání.
Tak dlouhou pauzu jsem nikdy neměl.
Ale nemá žádnou tragickou příčinu, všichni jsme bohudík  zdraví,
a díky našemu životu na venkově se nás dotýká snad jen domácí škola,
naše Vietnamské obchody s potravinami fungují dál, já pracuji v zahradním centru - takže taky žádná změna, jedeme dál. 
moje nová "hračka" - velká radost, Terina.
i barevně se k nám hodí :-)
učím se orat, jen je zahrada plná vody... co nenapršelo za tři roky, napadlo letos :-)
takže to úplně moc nejde. Traktor co nám vezl hnůj, zapadl a musel přijet druhý na pomoc. Na vrcholu kopce, nejvyšší bod v okolí. Jindy tu bojujeme se suchem.

Dolní rybník - bývalé koupaliště. Před 3 lety prošlo revitalizací, betonové panely se vytrhali a rybník se pomalu vrací k přírodní podobě. Okolo je asfaltový ovál na inline  bruslení a letos proběhla velká akce - komunitní výsadba - stromy, keře, trvalky ... vybralo se mezi občany skoro 100 tisíc, spousta lidí přiložilo ruku k dílu. Tvoříme přírodní park. Já dostal úžasný dar - nakreslit návrh. Čas ukáže, jak se mi to povedlo.
Haloween - svíčky - světýlka milujeme
vzácné chvíle
na stavidle lesního rybníka
nemyslíš na nic
vnímáš vůně, atmosféru okamžiku
voda už chladne, mám holínky :-)
ještě jednou výsadba na Dolním rybníku 
pokus doma - výsadba  jarních cibulovin po vrstvách do velkého květináče,
podle návrhu z internetu
i na koloběžku je čas, jen se po každém výběhu musíme oba sprchovat
večerní nebe
tůně v lesích
voda odtéká pomalu, lesy jsou velkým vodojemem 
že by návrat k normálu?
už nám i prvně mrzlo, nešlo cestou do práce nezastavit a nefotit
dnes odpolko - jel jsem vyběhat Martinskou husičku :-)

přeju Vám všem pevné zdraví
prožívejme přítomnost
nezaplňujme se negativními zprávami z médií
buďme hodně v přírodě
je tam krásně
Pavel
 

Komentáře

  1. Pavle, ten měsíc, co jsi tu nebyl jsi vynahradil krásnými fotkami a myšlenkami. Třeba ta společná přeměna okolí rybníka na přírodní park, výsadba cibulovin do vrstev do nádoby (to musím zkusit) a vyběhat Martinskou husičku na kolobce - to je taky prima tip :-)
    Měj krásné dny, Ivana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, i Tobě krásné dny. Díky za návštěvu a komentář. Pavel

      Vymazat
  2. Pavle, super fotky. Komunitní sázení je bezva nápad. U nás v Plzni, zase náš městský obvod vyčlenil část peněz a udělal hlasování, co za ně lidé chtějí udělat. Už i samotné návrhy přišly od obyvatel. A nakonec zvítězila nová stromová alej. Tak jsem měla radost, že přibude kousek přírody :)
    Poslední fotka mi přijde jako z Jižní Moravy, je to tak?
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně podzimní je Tvoje povídání. Covid necovid - prostě normální dny se svými zajímavostmi. A o tom to je!
    Měj hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Covid je pro mě dobrý v tom, že jsem se přestal sledovat televizní zprávy. Denně je o hodinu času víc. Měj Pěkné dni. Pavel

      Vymazat
  4. Parádní podzimní chvíle, díky za ně. Jste osvícená parta lidí - u nás naopak před časem přírodní rámec rybníčku "zušlechtili" betonovými panely, takže co jinak dodat... Hodně podzimní pohody přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se nápad s výsadbou ujímal pomalu, ale prošel. Lidé začínají víc vnimat svoje okolí. To je dobře. Pěkné dni, Pavel

      Vymazat
  5. Vždycky si ráda přečtu povídání Mezi lesy a podívám se na nové nápady ze zahrady a výletů. Koloběžka je skvělá, mě zatím prohání psi :-) A máš pravdu, v přírodě je nádherně, i za deště! Pěkné dny! Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, Děkuju za návštěvu a za milý komentář. Pěkné dni. Pavel

      Vymazat
  6. Mezi lesy je pohádkově, klid a jasně. Vše v přírodě tak, jak má být, aby i nám ten klid pohled do těchto krajů přinesl. Je moc fajn, že jsou místa, kde lidé vysazují stromy a keře. U nás je spíš opakem tato činnost, kdeco vykácet, vyklučit, jen holocosik, a z toho pak mají potěšení a jsou rozčilení z podzimního padání listů apodobně. Pro ty kácející je hodnota jinde, škoda.
    Děkuji.
    s příjemným pozdravením... pher

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzpomínám jak jsme před lety zakládali zahradu.... moc mi v ní chyběly stromy, stín, tajemství. Moc moc jsem rád za každý strom. Pavel

      Vymazat
  7. Pavle, moc se mi líbí počin kolem rybníka, projekt výsadby, to vždy všude vítám. Je u vás Mezi lesy krásně! V krajině, v přírodě se vždy mysl pročistí a myšlenky usadí. Musíme vydržet.
    Opatrujte se u vás doma.
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez přírody, stromů... zeleně... nejde žít. Jen přežívat. Opatrujte se i vy. Pavel

      Vymazat
  8. Krásné momentky, krásný rybník a krásná nová hračka barevně sladěná:-)))Všechno jsou to radosti, které nás povzbuzují k dobru:-)) pěkný čas Vám doma přeji:-)) K

    OdpovědětVymazat
  9. Vidím tam u Vás moc krásný kraj:-) a Vaše fotky mají atmosféru.
    Krásný zbytek listopadu
    A opatrujte se:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Moc mne zaujala to postupné sázení ve vrstvách,to jsem ještě nikdy neviděla,moc děkuji za tip.A líbí se mi to napsané,abychom prožívali přítomnost a jsme hodně v přírodě.Kéž by bylo víc takových lidí.Prima večer.Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou přírodou... vyrostl jsem v paneláku ve velkoměstě, podzim, Hlavně listopad, to bývalo hodně depresivní období roku. Mezi lesy už nic takového neznám. Snažím se žít v krajině.
      Klidný advent přeju.
      Pavel

      Vymazat

Okomentovat

Budeme rádi za každý Váš komentář

Oblíbené příspěvky