máme to za sebou:-)

tím máme to za sebou nemyslím zimu, i když z fotek by to tak mohlo vypadat.
Prošli jsme si tou čínskou potvorou - Bohu díky v podstatě bezpříznakově.
Třeba já necítil potřebu asi 4 dni pít pivo - ale chutnalo mi při tom. :-) 
Oddechli jsme si. Budeme teď mít chvíli klid a bylo to v pohodě. 
Takhle krásně zahrada spala... konečně tady po několika letech bylo hodně sněhu a díky karanténě jsme si mohli zachumlanou zahradu vychutnat v klidu jako jiné roky ne
A pomalu začíná tát, pod švestkou jsem na podzim  nasázel spoustu jarních cibulek a už  začínají vylézat. Krokusy, sněženky, narcisy...
Na zahradě skoro pořád něco kvete - kolem Vánoc ještě byly na trávníku sedmikrásy a dokvétaly poslední růže. Jak roztál sníh, vykoukla rozkvetlá čemeřice.
i před domem se z kamínků prodírají sněženky
taky ve Vás už slunečné dni za oknem probouzejí zahradního skřítka?
Tohle je bazalka, u okna, setá byla někdy mezi svátky
a tady náš oblíbený mix různých zelených salátů. U okna a ještě pod umělým LED nasvícením. Průběžně se stříhají a případně jednotlivá políčka různě doplňují.
A tohle jsou měsíční jahody, Rujana, osvědčená odrůda, vyséváme je každý rok, aby se v zahradě průběžně obnovovaly porosty. 
V červenci už budou plodit, proto tak brzké výsevy,
plodí i z březnových nebo dubnových, ale až na podzim.
plíseň ze substrátu trochu mechanicky odstraňuji,
ale po přesazení do většího květináče postupně sama zmizí
Mini afrikány pro radost, někdo tuhle kytičku nemusí, ale v naší divoké zahradě najde svoje místo. Z jednoho pytlíku semen je jich opravdu hodně. 


a na závěr jeden "pozitivní" pozdrav.
Protože od každodenního koupání mě ani číňan neodradil!
Kamarádi, přátelé,  
zachovejte si zdravý rozum, zdravé myšlení a zdraví !
Pavel

Komentáře

  1. Ahoj Pavle, jen jsem viděla poslední fotku, smekla jsem před Tebou svůj širák! Jsi dobrej. Možná právě to Tě ochránilo, blahopřeju. A jinak je vidět, že máš svou zahradu "v krvi. Až se Tě jaro zeptá, cos dělal v zimě, můžeš v klidu odpovědět :) Ať se Ti daří. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, diky za komentář. Hlava už je plná plánů, co kde na jaře vysadit, přesadit, co kde pokvete :-)
      Pavel

      Vymazat
  2. Fotky hezký, ale ta poslední mi na chvíli vzala dech. Jsi fakt dobrý !!!!!!! Mně je zima, jen se na fotku dívám.
    Hlavně, že jste se s tou potvorou dobře poprali. Tady u nás ve městě není teď moc veselo. Každou chvíli proletíne nějaká jobovka.
    Klidnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Hanko, ať je těch jobovek co nejmíň, nejradši žádné. A ať se pomaličku vkrádá jaro:-)
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  4. Hlavně, že jste měli hladký průběh. Myslím si, že jsem si tou potvorou taky prošla, ale testy byly negativní. Koukám, že přivoláváš jaro. Afrikány mám ráda. Dobře zvládají ty naše sucha a horka.
    Máš můj obdiv, do studené vody, by mě nikdo nedostal:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Přijde mi, že každý druhý běhá a leze do studené vody, nic pro mě, všechny obdivuji :-)
    Já si na výsev ještě pár týdnů počkám, ty se tomu věnuješ i uprostřed zimy.
    Přeji hezké zimní dny !

    OdpovědětVymazat
  6. Tedy Pavle, smekám, já bych v té vodě asi umřela! Jsem ráda, že jste měli mírný průběh, tak alespoň máte 3 měsíce klid. Všechno ti krásně roste. Už se těším na jaro a fotky tvé zahrádky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo dost času nad zahradou přemýšlet, ořezat stromy.... trvalky. Užít si leden jinak, nezasloužený dar. Až přijde výplatní páska.... asi to uvidím blbě

      Vymazat
  7. Přeji dobré zdraví, a koukám, jak vyséváte kdeco... asi by mě nenapadlo ze semínek jahody, u nás se jen z odnožů ;-). I ostatní je dobrá inspirace. Díky za ni.
    Ráda se inspiruju i vaší zahradou.
    mějte poklidné dny ;-)

    s příjemný pozdravením... pher

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měsíční jsou ze semínek snadné, klasické jahody taky množíme odnožemi

      Vymazat
  8. Tedy, klobouk dolů, proto ten návštěvník neměl šanci obtěžovat ve velkém.
    Také jsem na podzim nasázela mnoho cibulovin, nejvíc se těším na botanické skalničkové irisy, zda budou tak krásné, jak deklarovat prodejce.
    Usmívám se, také se mi zahrada zahalila pod obrovské sněhové peřiny, já jsem nesmírně spokojená, díky tomu je příroda zásobená vodou a rostliny si mohou odpočívat, v klidu a na pohodu, bez holomrazů.
    Přeji krásný víkend, já jsem ostuda dnes objevila na balkoně asi patnáct cibulí hyacintu, na které jsem zapomněla.
    Mazaly do hlíny, nu, až do kvetou, půjdou do záhonu :)

    OdpovědětVymazat
  9. To víš že nám sníh dělá radost. Konečně je zima normální. Se vším co k ní patří. Miluji střídání ročních dob, příroda je v tom moc dobře zařízená. A když máš kolem domu zahradu, tak nějak víc to vnímáš. Dík za komentář. Pavel

    OdpovědětVymazat
  10. Nedalo mi to a musela jsem nakouknout - kdo že je to za otužilce :-))) Já zvládla na Nový rok v potoku smočit kotníky . Držím palce

    OdpovědětVymazat
  11. Já letošní zimu prvně... dřív jsem se koupal do konce října. A je to návykové 🙂
    Měj se, Pavel

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi za každý Váš komentář

Oblíbené příspěvky