předjarní povídání 🌱🌱🌱

Moji milí, dlouho jsem se zase neozval.
Naposledy v lednu, v půli zimy.
Jak jste ji prožili? Taky už se nemůžete dočkat jara?
Taky chodíte očima vytahovat první kvetoucí cibulky?
Alespoň u nás to tak je.
Sadba za oknem se snaží nabrat co nejvíc světla, sazeničkám i svítíme, aby se moc nevytahovaly a šly pěkně do síly. Zatím se daří, máme různé papriky, saláty - Krále Máje, první rajčata - Aztéky, jsou to keříková rajčata, nejdou do výšky, mohou se dobře pěstovat i v truhlících. 
Taky linky, mochyně, měsíční jahody...
Jahody zkoušíme ve více variantách,  měsíční stále plodící - červené a žluté. 
Červené zatím vykazují pevnější a bujnější růst,  tak uvidíme.
Zkusili jsme i převislé zahradní,  rostlinky jsou zatím ale hodně mladé, sotva vyrazily
rajčata Azték
Venku na zahradě zahradě to vypadá jak kdy - po ránu často takhle :-)
a o dvě hodiny později, když vykoukne sluníčko :-)
Dnes jsem si všiml, že navzdory poměrně chladným dním a ještě chladnějším nocím se objevují i první lístky bylinek a trvalek - třeba nezmar Orlíček. 
Obsadí nám asi celou zahradu.  Z jednoho místa se rozšířil všude.
No, trochu jsme mu i pomohli :-), pravda.
Našel jsem i první lístky kopřiv, za pár dní bude na špenát. 
Někým zatracovaná a někým milovaná Bršlice kozí noha.
Já už patřím do druhé skupiny.
Nejdřív mi vadila jak všechno zaplevelila, později jsem se dočetl, že je i užitečná,  a najednou je jí skoro málo,  chutná i slepičkám a králíkům.
čekáme každým dnem, kdy se otevřou první žlutá kvítka Dřínu a prozáří zadní kout zahrady.
Kvete u nás ještě před Zlaticí.

podobně je na tom Kdoulovec, i když takhle moc nakvetený ještě není. Zlatici asi nepředběhne.
Zima ho zastavila, hrozilo, že vykvete na podzim, nebo spíš několik květů to nevydrželo a kvetlo v listopadu :-)
Na začátku zimy jsem velmi levně koupil ve výprodeji cibulky krokusů a narcisy, teď zdobí zimní zahradu.
stále kvete brambořík,  je tady chladněji a to má rád.  I primulky kvetou mnoho týdnů.
Zvlášť pokud koupíte ne úplně rozkvetlé.


Moji milí,  kdo jste měli trpělivost s mým povídáním a dočetli jste až sem, díky moc.
Přeji krásné předjaří a napište klidně do komentářů jak se jaro hlásí u Vás.
Pavel

Komentáře

  1. Pavle, i u mě je zelený parapet...rajčátka balkonová i do skleníku...saláty...jen ta zima mi do toho stále hází vidle. Zahrada je opět pod bílou peřinkou. Ale věřím v sílu sluníčka a že zase budou dny, kdy budu hekat, jak mne bolí záda a za nehty bude hlína. Těším se na to moc. Přeji krásné dny z Jizerek. Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle víkend už byl vysloveně jarní, začínám pomalu osazovat studený skleník, je to tady!

      Vymazat
  2. Pavle, krásně ti všechno kvete a bují. Také chodím obcházet naši komunitní zahradu. Mirabelka pod okny už se začíná bělat a postupně rozkvétá. Narcisky také připravené k rozkvětu. Všechno napučené. Už se těším, až jaro dorazí v plné síle.
    Přeju krásné dny !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás zatím kvete z keřů dřín, teda začíná. Nemáme ho dlouho, asi tři roky, loni bylo prvních pár květů, letos by už mohl i zaplodit, kdo ví.

      Vymazat

Okomentovat

Budeme rádi za každý Váš komentář

Oblíbené příspěvky