Königgrätz 1866

Je to už 150 let, co jeden němec chtěl vládnout jinému němci ... a umřelo kvůli tomu několik tisíc lidí, tátů od rodin... řemeslníků...
3.července 1866 se potkaly dvě ohromné armády, 400.000 mužů...
a nedaleká pevnost, vlastně dvě - Hradec i Josefov - mohly jen nečinně přihlížet tragedii 
já vím, tak úplně jednoduché to tenkrát u Hradce Králové nebylo 

ale některé písničky o tom, co se tehdy stalo, známe asi všichni...

Zdál se mi má milá jednou sen,
žes' přišla k nám, žes' přišla k nám,
já jsem byl na vojnu odveden

to nebyl můj milej žádnej sen,
já přišla k vám, já přišla k vám
ty jsi byl na vojnu odveden

na vojnu do Hradce Králové
tam prej na nás, tam prej na nás
šavlema blýskají prajzové...

 rekonstrukce tehdejší bitvy dnešníma očima....
 dnes naštěstí zkolabovala jen doprava a mobilní sítě :-)





je ráno, vesničané se vydávají za denní prací

mlynář začíná mít obavy






Přeju pěkné letní dni, Pavel

Komentáře

  1. Podívaná hezká, ještě že jen ,,jako."
    Klidné léto!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  2. v reálu před 150 lety to bylo hodně šílený...

    OdpovědětVymazat
  3. Vždy se najdou páni, kteří lidem ničí život. Někde jsem se dočetla, že do roku 1802 byla vojna na celý život, do roku 1845 14 let a po tomto roce 8 let - to vše, když měl voják štěstí a přežil války. Hrůza, viď?

    OdpovědětVymazat
  4. To je paráda. Tam by se mi moc líbilo. A ty dámské kostýmy - ááách.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi za každý Váš komentář

Oblíbené příspěvky