Zase Vám budu ukazovat zahradu, můžu ?

Letničky začínají rozkvétat, můj vysněný záhon se stává realitou. Hodně pečlivých zahradníků mně odsoudí, že to mám zarostlé, divoké. Já vím, mám a schválně, je to na pomezí vegetačního prvku přírodě blízký záhon zahradních letniček a divoké neřízené přírody. A je to přesně tak, jak jsem si to vysnil. Kupodivu :)
Tady je převažující výsev letničkové směsi z Lidlu, za pár korun. Doplněno vlčími máky, lnem, klasickým mákem. Nejživotnější směs je ta z Lidlu, roste, kvete, a bude zjevně nakvétat postupně. len taky dobrý, Vlčí máky sem, tam, klasický mák ani jeden. Pozemek je nehnojený, pouze sejmutý travní drn a překypřeno. 
večerní atmosféra u vodní fontánky na rozpálené jižní terase domku
za Lidláckou směsí jsou trvalky, podle 15 let starého návrhu zahrady od paní Sinkowitzové, obnovené po letech, různé Šalvěje a Helenium, záplevák, ten ještě nekvete, šalvěje už ano, jsou remontující, po odkvětu se seříznou a dají to k podzimku ještě jednou.
třezalky, různé druhy a k tomu jedna samička od Rakytníku, letos prvně bude mít plody
sedum a kvetoucí netřesky
topolovka, dvouletka, která někdy přezimuje, vydrží zimu. Tahle vydržela tu letošní, za mrazu byla pod sněhem, a kupodivu z jara přežila i experiment přesazení starší rostliny a chystá se na květ 
a návštěva v lese, jeden z mnoha kvetoucích náprstníků, digitális, jsou jich teď plné okraje lesních cest
druhá část mého experimentu, jedlá směs od pana Černého, setá tři neděle po té z Lidlu, taky začíná kvést, je zalévaná, a je to na ní vidět, v komunální zeleni u nás ve městečku jsem nechal osadit záhonek, roste, ale ne tak rychle, je zalévaný jen za největšího sucha - ekonomika musí být, ach jo.
náprstníky v zahradě, taky přesazované, mají za sebou tři dni v balíku české pošty a kvetou! A plaménky, jeden loňský a dva úplně nové
cestička k domovu, známě se vine...
macešky dokvétají, ale kompozici stále dotvářejí.

Díky, kdo jste to vydrželi až sem. Zítra jedu do Lednice, pokud bude čas, nafotím co kvete v univerzitní zahradě. Zatím, Pavel


Komentáře

  1. Aach vraj cestička k domovu! Nádherná je, Pavle, až pri srdci hreje!

    OdpovědětVymazat
  2. Jasně, že můžeš! Tvoje zahrada se mi moc líbí.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásnou zahradu máte, takovou mám ráda, bohatou na zeleň a vůně. Ať vám dělá radost a vy jí :)
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, přesně, zahrada smyslů - teď je období plné vůní, jahody dělají chuť a voda zvuk :-)

      Vymazat
  4. krásné, krásné, krásné.Miluji divoké záhony. Jen tak dál :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Proč nemít Pavle divoký záhon když chceš? Vždyť je to krásné! Já nemám moc ráda ty přesně stříhané keře do tvarů na zahradách, raději rostlinám dávám volnost - pokud to jenom trochu prostorově jde :o).
    Ať ti pobyt na zahradě dělá jenom radost.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělá mi radost, to mi věř, našel jsem se v zahradní tvorbě :-)
      Pavel

      Vymazat
  6. Pavle, můžeš :-)
    A do Lednice, chci jet také !
    Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
  7. I v Lednici dnes zapršelo, ale moc ne, je tady velké sucho :)
    P.

    OdpovědětVymazat
  8. Máš nádhernou zahradu, přesně takhle to mám taky ráda :)

    OdpovědětVymazat
  9. Snad se mi někdy podaří mít také takovou krásnou přirozenou zahrádku - moc se ti to daří.

    OdpovědětVymazat
  10. Úžasná zahrada! Ať z ní máš radost i oči je třeba krmit!
    Ivana

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi za každý Váš komentář

Oblíbené příspěvky