antibeton

Mám novou přezdívku - Antibeton :-)

Nazvali mě tak v jedné zahradnické skupině na FB,
když jsem se odvážil dva dni po sobě trochu kriticky komentovat zahrady
ohraničené prefabrikovanou betonovou stavebnicí. Poznamenal jsem, že kdyby si takovou 2 metry vysokou zeď postavil každý, tak by ulice vypadala dost šíleně. A hned že prý každý má právo na soukromí, a co má kdo komu koukat do zahrady. No díky, ale v takové ulici bych opravdu bydlet nechtěl. 
Nejsem žádný šmírák, ale moc rád nakouknu do okolních předzahrádek, co kde hezkého komu kvete, jaký má kdo vkus, kdo má jaký nápad na zajímavé zahradní řešení. Přes metr vysoké pletivo si se sousedem dáme i sklenici piva a popovídáme... 
Fotky v tomto příspěvku jsou z hájku u kostela,
který od loňska společnými silami přetváříme v jednoduchý relaxační prostor,
s minimálními náklady na realizaci i následnou údržbu. 
 
užívejte májové dni
Pavel

Komentáře

  1. Hájek u kostela vypadá už teď zajímavě :-) a k těm plotům... my nemáme plot, jen proti srnkám jsme část zahrady museli na sezónu ohradit, jinak by nevyrostlo vůbec nic, jsme na konci vesnice už skoro ve volné krajině s výhledy na všechny strany... za vysokým plotem, hlavně betonovým, bychom se cítili jak ve vězení...

    OdpovědětVymazat
  2. Moje řeč, máme kolem sebe průhledné pletivo, bez plotu to tady nejde, ale chceme, aby naše zahrada byla součástí obytné vesnické krajiny, ne jako ostrov bez vazby na okolí. Pěkný večer, Pavel

    OdpovědětVymazat
  3. Brrrr, ty vysoké neprostupné zdi/ploty :-( Taky ráda lidem nakukuju na předzahrádky.
    A hájek vypadá moc hezky, pohodově.

    OdpovědětVymazat
  4. Wau,tak to jste šikovní!!!👍👍👍
    Na druhou stranu, dobré ploty dělají dobré sousedy:)))
    O.s.take ráda koukám do zahrádek...

    OdpovědětVymazat
  5. No ty ploty... Já vím, dobrá hranice dobří přátelé...

    OdpovědětVymazat
  6. A to já se klidně přiznám, že jsem šmírák obecný a krk si na procházce můžu vykroutit. Ale jen pro potěchu oka a inspiraci. Mám to hodně ráda a betonové oplocení mi přijde smutné, i když zase touhu po soukromí chápu. A ještě jeden nešvar. Hodně lidí má na zahradě dětská hřiště a na to pěkné obecní skoro nikdo nechodí. Usnadnění pro rodiče, ale není to škoda pro děti?
    A není beton jako beton :)

    OdpovědětVymazat
  7. Pavle, také ráda obdivuji jiné zahrádky a zahrady, vždyť je to potěcha pro oči. Máme také oploceno (kvůli zvěři, za námi jsou již jenom pastviny), z jedné části pletivo, do ulice dřevěná pole z prken, nízké, je přes ně vše vidět. Ani mně se nelíbí betonové zídky, za kterými se vše ukrývá, aby náhodou nebylo z jejich domu něco vidět :o). Pokud je to u frekventované silnice, tak to chápu jako odhlučnění, ale to se dá řešit asi i jinak. Jinak na FB jakmile napíšeš odlišný názor, jsi málem ukamenován :o)). Jako kdybychom měli mít všichni názor jednotný, že?
    A ten hájek je již nyní povedený.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  8. Já taky rozumím touze po soukromí, ale máme tolik zajímavých keřů,co se až tak nemusejí krátit...

    OdpovědětVymazat
  9. Kouzelný hájek Pavle, moc se mi líbí Tvé poslání!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslání je moc vznešené slovo, to se pak moc červenám 😏

      Vymazat
  10. Naprosto chápu touhu po soukromí, ale jistě se to dá vyřežit nějakým živým plotem. Zahrady s betonovým plotem mi připadají jako bunkry a vůbec bych neměla chuť tam nakouknout. Kolikrát si říkám, co tam žije za lidi, že se musí tak schovávat. Ráda procházím vilovými ulicemi a nakukuju do zahrad, co kde kvete.
    Do hájku bych šla relaxovat hned!

    OdpovědětVymazat
  11. Přesně, živý plot, ať už je z čehokoliv, je lepší než ten z betonu. A pokud se předzahrádka alespoň trochu otevře okolí.... Je to úžasný dar. Pěkný víkend, Pavel

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi za každý Váš komentář

Oblíbené příspěvky