předjaří

Vážení a milí,
od mého posledního povídání tady uplynulo zase 14 dní.
Je půlka února, vrcholí masopustní období, ale venku je předjaří, snad i já začínám věřit, že "Ladovská" zima už letos opravdu nepřijde. Po ránu venku zpívají ptáci, a prý se už vrátili i čápi. Země je dávno rozmrzlá - ono jí to letos nedalo mnoho práce - mohou se sázet ovocné stromy a keře, je čas na ořezávání dřevin v zahradě. Na několika místech už kvetou sněženky a u domu u francouzského okna už i krokusy. Ja shrabaná tráva a dnes jsem ostříhal i trvalky, už pod nimi lezou cibule.
Pomyslnou tečkou za letošní zimou - nezimou byla pro mně Jizerská 50.
Byl jsem letos na běžkách jen jednou, obvyklých 25 km po hřebeni Orlických hor, a čas nic moc. Měl jsem velké cukání proto Jizerku vynechat. Ale nakonec jsem se rozhodl, že pojedu, přeci mohu odstoupit kdykoliv mi dojdou síly. A výsledek? Závod jsem si díky úžasnému počasí a skvělé psychické pohodě maximálně užil. Jako žádný kdykoliv předtím. A endorfiny, co se začnou vyplavovat, když probíháte cílem na Bedřichovském stadionu, to je síla!
Včera byl masopustní průvod i v našem městečku, a pozitivní je, že se zúčastňují všechny věkové kategorie a je spousta masek, které si účastníci vytvářejí sami podle svého nápadu. Kreativní nápady dělají z průvodu nejen tradiční ale stále živou zábavu. Ve farní stodole se pak představilo večer několik hudebních uskupení zdejších i přespolních, až jsme měli pocit, že jsme někde na "fesťáku".



Ještě tak před měsícem jsem si říkal, že letos hodně omezím výsevy, nebo možná zruším, že si nakoupím sadbu, že je s tím spousta práce a zabere to čas a místo u oken v pokoji. Ale kdepak, první paprsky slunce moje rozhodnutí změnily a první semínka se už klubou. Zkoušíme prvně sadbovací pytlíky s kokosovým vláknem bez rašeliny, našli jsme to jako novinku v Lidlu, tak uvidíme, jaké budou zkušenosti. 


O téhle fotce manželka prohlásila, že už rozumí proč chci zvětšovat naše zahradní jezírko :-)


Dort k svátku, pro mamku, od dětí - zdobený primulkami :-)






Komentáře

  1. Taky jsem se smířila s tím, že už zima jako taková nebude. A někdy v březnu už bych o ni tedy ani nestála.
    Gratuluji k absolvování Jizerské 50. Je dobře, když si člověk takovou akci užije. Jak je patrné užil sis i masopustní veselí :-).
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, máš pravdu, masopust byl hodně super :-) ! Ustál jsem ho - ne všem maskám se to podařilo :-)

      Vymazat
  2. Bez přeplněných parapetů by to nebylo ono, ani by nás to nebavilo.Zdravím,B.

    OdpovědětVymazat
  3. máš pravdu, dnes jsem už rozsazoval měsíčky a slunečnice, kokosový substrát se jeví jako velmi dobrá volba, rostlinky mají silné kořeny

    OdpovědětVymazat
  4. Blahopřeji!
    A teda semínka se mají k světu:-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi za každý Váš komentář

Oblíbené příspěvky