Tajný život stromů









Nedávám sem recenze knížek, nepovažuji se za funfovaného kritika, ale dnes udělám výjimku. Knížka Tajný život stromů od Petra Wohllebena je úžasná. Poutavě vypráví o životě lesa, o složitých vazbách mezi rostlinami a živočichy, o tom, jak všechno souvisí se vším a jakou škodu, mnohdy nenapravitelnou, lidé svým způsobem života způsobují. Rozhodně stojí za přečtení. Nutí hodně k přemýšlení.
Knížka se nedá číst rychle.
Musí se u ní přemýšlet.
Chvílemi i snít.
Nejlíp se mi čte v zahradě, na skrytých místech.
Kde je klid.
Kdy občas kvákají žáby z jezírka, a kotě na mě nevěřícně kouká.... 

Komentáře

  1. Je dobře, když dovede někdo tak úžasně přiblížit lidem krásu přírody - a stromy jsou nádherné, už jen to, co nám lesy dávají tak nezištně , to je dar. A což teprve ten svět stromů pod zemí - prý je mnohem větší, nežli ten na povrchu. Krásně, široce, nadšeně, fundovaně o přírodě živé i zkamenělé dovede vyprávět pan Václav Cílek. Tak přeji hodně krásných chvil v klidu a tichu při čtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Václava Cílka jsem viděl nějaké pořady v TV. Pěkný, opravdu jo.

      Vymazat
  2. Ahoj Pavle, už jsem o téhle knížce slyšela a jak budu mít příležitost, pořídím si ji. Už dlouho se snažím poslouchat a povídat si se stromy, ne vždycky se to daří, ne každý strom má na mě náladu. Respektuju to a na knížku se moc těším, třeba víc porozumím. Díky za připomenutí, zahradníku z mezilesí :)Ať se Ti daří! iva

    OdpovědětVymazat
  3. Mám tu knihu .. je naprosto úžasná ... čtu ji po kouskách .. jak já ty stromy obdivuju... tedy odjakživa a teď víc. Člověk má pocit, že by se jim měl klanět.
    Přeji krásné léto.
    Jarka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi za každý Váš komentář

Oblíbené příspěvky