ráno září

Dnes ráno jsem za východu slunce na chvíli vyrazil do lesa. Pršelo, a teď je teplo - určitě porostou. No, nejedlé jo.... domů jsem donesl jednoho modráka ... trochu červavého.
Ale už vím, proč se září jmenuje tak, jak se jmenuje. Ráno skutečně zářilo ... a potom celý den. Už to není letní slunce skoro v nadhlavníku, už se blíží rovnodennost. Ale tím víc to září!
všude jsou miliony pavoučků, to k babímu létu patří
a slunce vstává do mlhy, jak je les teplejší než chladné ráno.
taky to tak máte? už několik let se těším, kdy v Lidlu dostanou cibulky na jarní výsadbu. Každý rok tam nechám víc a víc peněz, je to asi nějaká nemoc. Letos v první vlně 460 cibulí....
no a tady pohled do našeho "lihovaru" :-)
ve sklenicích se maceruje meduňka, a máta ve vodce, aronie a černý bez v rumu a k tomu špendlíky zasypané cukrem a zalité vodkou. Ve spíži už zraje likér z jehličí - smrku a borovice a taky z levandule.
A na verandě bublá špendlíkové víno.
jak začal podzimek u Vás, milí ?

 

Komentáře

  1. Krásné fotky z lesa 😊
    A tolik cibulek? To bude na jaře paráda :)
    Přeji prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky z lesa.
    Na cibulky jsem vyrazila právě dnes. Budu letos vysazovat poprvé do vlastní zahrady 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je nejkrásnější sázení, na začátky se dlouho vzpomíná. Ať se zadaří!

      Vymazat
  3. Já zahajuji podzimní toulání, protože zahradnice nejsem. Ale těmi cibulkami jsi mne nalákal, asi také nějaké zakoupím a zasadím na chaloupce na dvorečku. A slunce na podzim je nádherné, takové milosrdné, nespalující.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, přesně. A když se začnou barvit stromy, a zasvítí slunce... to bude karneval barev!

      Vymazat
  4. Tohle všechno tááák miluju. A že září září... jak výstižné!
    Krásné (nejen) zářijové dny,
    Katka

    OdpovědětVymazat
  5. Včera jsem tu krabici se směsí cibulek držela v ruce, ale zase ji vrátila. Koukám, že jsem ji mohla s klidem vzít, měla jsem trochu obavy jaká je kvalita...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím nikdy cibulky z Lidlu nezklamaly, tak snad ani letos :-)

      Vymazat
  6. Pavle, teď jsem obrazně řečeno padla na pr... První tři fotečky mě dostaly - tolik krásy, tolik emocí, tolik poetiky, tolik života a dobra! Toto jsou tři fotky, které rozhodně nesmí v Tvé knížce, až přijde ta doba, chybět. Opravdu překrásné.
    Prima dny
    K.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi za každý Váš komentář

Oblíbené příspěvky