toulavé střípky z prázdnin I. Znojmo

Znojmo

rozkvetlé náměstí
Uličky starého města
u bývalého královského hradu,
rozpálená dlažba
líné odpoledne
tudy k rotundě svaté Kateřiny
Znojemské panorama
rotunda sv. Kateřiny
kdyby mohla vyprávět, to by bylo příběhů...
kostel sv. Mikuláše
kaple sv. Václava
přízemí téhož kostela,
kaple zasvěcená sv. Martinovi 
V uličkách se v nedělním horkém odpoledni nepohnul ani lístek... přišla žízeň 
a hned byl na město jiný pohled,
trochu ovíněný... :-)
užívejte léto
Pavel




Komentáře

  1. Znojmo miluji. Jezdím tam dost často a líbí se mi tvůj pohled na město. Pohodový zbytek léta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My vždycky Znojmem jenom projeli, cestou do Rakouska. Poprvé jsme měli Znojmo jako cíl výletu. Moc se nám líbilo, krásné staré město!

      Vymazat
  2. Tak do Znojma se už dlouho chystám, tak snad se dočkám. Ta rotunda je součástí pivovaru, jestli se nemýlím... Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to území bývalého hradu, z pivovaru už je taky muzeum. Návštěva rotundy je na chvíli, s automatickým průvodcem, prý kvůli vlhkosti vzduchu se nesmí mluvit naživo a průvodce jen rozdá přístroje. Ale každopádně stojí za ten zážitek, atmosféru.

      Vymazat
  3. Ve Znojmě jsem byla jen jednou - hráli jsme tam loutkové při jakési divadelní přehlídce, takže kousíček města jsem viděla a moc se mi tam líbilo. I jejich budova divadla jec pohledná. Ráda jsem se na Tvoje fotečky podívala.
    Hezkou klidnou i když upršenou neděli !
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, prší, a vydatně... ale zahrady si konečně trošku oddychnou, každá kapka dobrá. Díky za komentář, i k tobě prima neděli

      Vymazat
  4. Fukcarinka - moje rodné město,stále krásné a kouzelné zákoutí. Všemu tomu jsem dala vale a odstěhovala se za krásami Beskyd,. Krásná zákoutí se dají objevit jsou všude kolem nás,jen je potreba mít dobre oči a chtít je vidět. Ovšem Znojmo je ...mé rodné 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, krásná místa jsou všude, a jak je to v jednom českém filmu, že nejkrásnější místo je tam kde se člověk narodí...ale kdybych věděl že se ti tady nebude líbit, narodil bych se jinde. (Jak dostat tatínka do polepšovny)

      Vymazat

Okomentovat

Budeme rádi za každý Váš komentář

Oblíbené příspěvky