Kdoulovec v přírodní zahradě

Směrem do ulice máme na zahradě  klasické pletivo - nejsme příznivci betonových zdí, ani imitací kamenných sloupků. Dáváme přednost obyčejnému plotu, přes který je vidět i za ohradu - do zahrady. I když svůj díl soukromí máme rádi. Od ulice nás odděluje pás keřů - zlatice - lidově zlatý déšť, trojpuk - kvete do růžova ve druhé půli května a na začátku června, tavola - kvete bíle krátce před trojpukem, zákula japonská - většinou kvete hned po zlatém dešti, a rakytník, samec a samička :-). Jako podsadbu máme jarní cibule - sněženky, modřence, konvalinky, později plodí lesní jahody a kvetoucí voňavé levandule. Tuhle bláznivou směs dnes doplnily i kdoulovce.
Jsou to jedlé keře - podle kultivaru dosahují velikost 50 - 150 cm. Jsou odolné do městského prostředí, vhodné i do živých plotů. Plody připomínají malé jablko a silně voní. Po převaření mají být jedlé. Tak uvidíme. Krásný den - Pavel
P.S. - přijde mi, že už nepíšu o jiném, než o zahradě a zahradách, doufám, že nenudím... jsem tohoto tématu plný...

Komentáře

  1. Tak na rozkvetlý kdoulovec je u nás ještě brzy. Na zahradě ho nemáme, ale vím, kde je, tak až vytáhnu kolo,pojedu ho zkontrolovat :-)¨.
    Hezký den!
    Hanka (bavi-mne-to.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle by přes zimu ve studeném nevytápěném foliaku, proto už kvete, je trochu přirychlený. Ale asi v pohodě, studená rána mu zdá se nevadí.

      Vymazat
  2. Kdoulovec máme na zahradě taky, ale ještě nekvete. Máme keř asi 15 let a je asi 170 cm vysoký a i tak široký umí si vcelku zjednat respekt 😁🙋

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a kolik po 15 letech dá plodů ? Je v zimě asi ozdobou zahrady, ne?

      Vymazat
    2. moc ne, trochu ho přerostla kroucená líska a je jí poněkud utiskovaný u plotu, loni jich měl asi dvacet, měla jsem je nějakou chvíli jako dekoraci a pak jsem je vyhodila, ale když kvete tak je krásný, tedy spíš pro sousedy za plotem :)

      Vymazat
    3. No těšíme se, jestli už letos aspoň jedna nebo dvě kdoule na keříku budou 🙂

      Vymazat
  3. Kdoulovec mám ráda -na jaře krásně kvete a na podzim sbírám jeho malá žluto zelená jablíčka a nechávám si provonět celý dům (má se dávat do skříní ale...). Na opravdu velké kdoule si musím počkat. Oddenek z orig-keře zatím roste a uvidíme ,kdy začne plodit . Pohodové dny z jarní zahrádky !! Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I tobě Ivo pohodové dni - já se poprvé s kdoulovcem tak nějak víc potkal v práci, když jsme připravovali prodejní plochu na jaro, několik mladých sazeniček zbylo z loňska a měly krásné plody. Tím si mě získaly.

      Vymazat
  4. Kdoulovec se chystáme pořídit do nového živého plotu, takové předzahrádky mám moc ráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to máme stejný vkus, čím dál víc se kloníme k jedlé zahradě :-)

      Vymazat
  5. Ahoj Pavle, Tvoje zahrada je moc pěkná a jsem ráda, že do ní můžu občas nakouknout aspoň takhle :) Ať se Ti daří! Iva

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi za každý Váš komentář

Oblíbené příspěvky