Počet zobrazení stránky

pondělí 13. června 2016

jahody, třešně a .... kolo

začínají dni, kdy se nechodí spát :-) no, skoro....
není na spánek čas - je toho tolik, zážitků, vůní - ovoce, květů, trávy...
ovoce se musí zpracovat, šťávy, marmelády... bez, bylinky, něco se suší přírodně, něco v sušičce... její tiché šumění doprovází večery na terase... do alkoholu se nakládají bylinky - máta, bez, meduňka, .. spoustu inspirací jsem našel na blogu ladyrovena, o tom všem se rozepíšu v týdnu...
vývěsní štít hospůdky na autobusové zastávce nahoře v Polomu - to musíme objevit, tu nesmíme minout :)

ale, do víkendu se vešlo i kolo, nejlíp tak nabíjím baterky, byl tady švára a říkal, že ho jen tak nebaví jet, že musí mít cíl.. mně v tu chvíli došlo, že pro mně je cílem cesta - jak je to v písničce - i cesta může být cíl :) - vždycky jedu sice někam, za něčím, ale - cílem je už ta cesta
 kaple v Polomu, rekonstruovaná za přispění evropských peněz
 sandalwood - občerstvení, wikipedia mě řekla, že se jedná o dřevo santalového stromu, nikoliv o sandále.. i když bosatá paní bez sandálů, co mi přinesla pivo a Terezce domácí mátovou limonádu byla velmi sympatická, rozpovídala se o své permakulturní zahradě...
idylka u vesnického návesního rybníka v Polomu - teď si kačky užívají, ale na Martina bych nechtěl být v jejich kůži :)
 četl jsem v průvodci, že Modlivý důl nad Potštejnem není pro cyklisty, ale--- no , fakt není....
 tábořiště Vochtánka - pod hradem, u řeky - romantika na druhou...
studánka u Kostelce - na stezce zdejšího rodáka, Gutha Jarkovského




když jsem byl před lety prvně na Polomu, a díval se dolů, zíral jsem na tenhle kostel jako na zjevení, myslel jsem, že je to menší hrad, jen jsem netušil kde a komu patří...
 je to Homole, žádný zámek, né úplně daleké poutní místo - z téhle strany je pro nás zcela neznámé
a nakonec - motorák u fiktivní stanice - Veliny - jezdím tu po cyklostezce 8 let, vlak tu vidím prvně

povídání o víkendu naplněném do poslední vteřiny .. snad plné života a radosti ze začínajícího zpracování úrody, z dobíjení baterek za řidítkami horáče v krajině obou Orlic, v kopích podorlicka - ale nejen radost a pohoda ... od pátku je v nemocnici jeden z mých nejbližších ... hadičky od blikajících přístrojů mu pomáhají žít... já vím, my chlapi nebrečíme... ale ... prosím, vzpomeňte si na něj, potřebuje to moc.
Dík moc, Pavel

8 komentářů:

  1. Krásná místa, děkuji za jejich zprostředkování.

    OdpovědětVymazat
  2. Pavle, ten kostel teda má kolem sebe kouzelnou scenérii!
    Užívej si radost z bytí. Je dobře, že si umíš vychutnat přítomný okamžik. To je, myslím, ten pravý smysl života. Umět vidět ty krásy a bohatství kolem sebe.
    Krásné léto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. i tobě Moniko a všem u vás krásné léto !
      Pavel

      Vymazat
  3. Radost a smutek, naděje a strach, smích i pláč jsou si jak na potvoru pořád nějak blízko....
    Krásné dny přeji, Klárka.

    OdpovědětVymazat
  4. Pavliku, píšeš určitě o dvou víkendových dnech, co mají každý 24 hodin? Mě to tak nepřipadá :-)
    Hodně síly a málo smutku! Margo

    OdpovědětVymazat
  5. jojo, píšu o červnové sobotě a neděli :) stihlo se toho hodně :)
    Pavel

    OdpovědětVymazat

Budeme rádi za každý Váš komentář